Intensjonavtale om ny helårs kunstgressbane på Lena Stadion

Postet av Lena IF den 16. Okt 2017

Intensjonsavtale om ny helårs kunstgressbane på Lena stadion Lena IF og FK Toten signerte lørdag 14.10 en intensjonsavtale om leie av areal for ny helårs kunstgressbane med undervarme og flomlys på Lena stadion. Det er fortsatt mange avklaringer som skal på plass, men dersom alt går som planlagt vil FK Toten stå som byggherre og eier av den nye kunstgressbanen. Lena IF vil i så fall stå som eier av arealet som den nye kunstgressbanen bygges på, samt for alt det andre av baner og utstyr på Lena stadion.  I tillegg til at det planlegges en langsiktig leieavtale for arealet den nye kunstgressbanen bygges på, ses det også på en leieavtale der FK Toten får base i samme klubbhus som Lena IF. Ellers vil det som en del av prosjektet bli sett på mulighetene for en ny adkomstveg til Lena stadion, samt etablering av flomvern i henhold til gjeldende regelverk.  Driften og utnyttelsen av både anlegg og klubbhus på Lena stadion planlegges som et samarbeid mellom de to klubbene. Lena IF og FK Toten har stor tro på at et slikt samarbeid vil være til beste for begge parter, og ser med spenning fram mot det videre arbeidet med prosjektet.

Bilde: Leder i Lena IF Erland Aamodt og leder i FK Toten Jo Solberg signerer intensjonsavtalen